Kaarten bestellen

 

Bestel uw kaarten op een door u gewenst moment. Dit kan bij ons 24 uur per dag, 7 dagen per week online.

U wilt graag kaarten bestellen voor een voorstelling of concert. Log altijd in met het e-mailadres dat bij ons bekend is.

A: Heeft u al een account bij Openluchttheater Bloemendaal?

  1. Ga naar www.openluchttheaterbloemendaal.nl/programma.
  2. Daar vindt u de button ‘WINKELMANDJE’. Dan logt u in met uw e-mailadres dat bij ons bekend is en het wachtwoord dat u toegestuurd heeft gekregen. Of u vraagt een wachtwoord op. Nu bent u ingelogd.
  3. Als u bent ingelogd, klikt u op ‘SLUITEN’ en dan kunt u uw bestelling(en) plaatsen.

 

B: Heeft u nog geen account bij Openluchttheater Bloemendaal ?

  1. Ga naar www.openluchttheaterbloemendaal.nl/programma.
  2. Klik op de button ‘WINKELMANDJE’ of via de artiest bij de knop ‘BESTELLEN’.
  3. Klik op de button ‘NIEUWE GAST’.  Vul eerst uw e-mailadres in waarmee u wellicht eerder bij ons heeft besteld of waarop u de nieuwsbrief ontvangt ( het wachtwoord heeft u nog niet). Daarna vult u de rest van uw NAW-gegevens in.
  4. Als u bent ingelogd, klikt u op ‘SLUITEN’ en dan kunt u uw bestelling(en) plaatsen. 
  5. Plaats daarna uw bestelling van een aantal kaarten via 'BESTELLEN' bij de door u gekozen voorstelling.
  6. Klik daarna op 'DOORGAAN' dan kunt u kiezen tussen 'AFREKENEN' of 'VERDER WINKELEN'
  7. U ontvangt uw e-ticket in uw mailbox. Dit is uw toegangsbewijs.

'MIJN OLTB' of 'MIJN THEATER' is de omgeving waar u komt als u inlogt met uw e-mailadres en wachtwoord. Hier kunt u uw wachtwoord en NAW-gegevens wijzigigen. In het kopje 'mijn gegevens' kunt u uw NAW-gegens aanpassen. Ook ziet u hier al uw bestellingen.

Voor informatie en/of vragen kunt u contact opnemen met de kassa van het openluchttheater of een mail sturen aan kassa@openluchttheaterbloemendaal.nl

Er worden nog steeds kaarten via de zwarte handel verkocht. Deze ticketbureaus lijken betrouwbaar maar zijn het niet. Meestal hebben ze geen kaarten. Bovendien worden deze kaarten NIET door onze scanners herkend, wat vervelende situaties kan opleveren, want de kaarten zitten dan niet bij ons in het systeem. Koop dus alleen via het theater uw kaarten.

FAQ (meest gestelde vragen)

FAQ (meest bestelde vragen)

Als u problemen heeft met kaarten bestellen of ontvangen, zorgt u dan altijd dat al uw NAW-gegevens in uw account zijn ingevuld, alleen dan kunnen wij u goed van dienst zijn.
 

1.Waar bestaan de reserveringskosten aan het einde van de rekening uit? De reserveringskosten/handelingskosten zijn €1,75 per kaartje. Op concerten van Patronaat komt er €2,50 bij per kaartje.

 

2.Hoe herkent het systeem mij?

Ons systeem werkt met e-mailherkenning. Het is belangrijk dat u altijd inlogt met hetzelfde e-mailadres. Ook uw eventuele vriendenpas is daaraan gekoppeld.

 

  1. Mijn e-mailadres, telefoonnummer of adres is gewijzigd, kunnen jullie hem veranderen?

Dit kunt u zelf veranderen als u inlogt en klikt op het bovenste tabje  ‘mijn gegevens’.

 

  1. Ik ben mijn wachtwoord vergeten/kwijt – Ik heb nog geen wachtwoord maar mijn e-mail staat wel al bij jullie geregistreerd.

Vul uw e-mail waarop uw account staat en waarmee u bij ons bekend bent in bij het inlogscherm en klik vervolgens op ‘Klik hier om uw wachtwoord op te vragen’, u krijgt dan een nieuw wachtwoord naar dat email adres gestuurd.

 

5.Hoe weet ik of ik bij jullie in het systeem sta?

Heeft u ooit kaarten bij ons via het internet gekocht? Bent u vriend geweest? Heeft u een wandeljaarkaart gekocht? Dan is de kans groot dat u in ons systeem staat.

 

6.Mijn e-mail adres is nog niet bekend bij jullie en ik wil een nieuwe account maken

  • Vul uw e-mail adres in bij het inlogscherm
  • Klik vervolgens op de rechter button ‘NIEUWE GAST’
  • Er verschijnt een NAW invulscherm en u kunt op het eind uw eigen wachtwoord bedenken.
  • Als u hiermee ingelogd bent, klikt u op de button ‘SLUITEN’ en dan krijgt u het programma waar u kaartjes kunt bestellen.

 

  1. Het lukt niet om kaarten te bestellen/betalen

Het zou kunnen liggen aan uw internet browser, probeer een andere internet browser als Google Chrome of FireFox. Als u op uw tablet/iPad/mobiele telefoon zit, zou het kunnen helpen om het even op een vaste computer/laptop te proberen, dit mocht nog wel eens helpen.
 

8.De betaling liep vast en mijn kaarten staan nu onder mijn reserveringen, wat nu?

Binnen 45 minuten vervallen niet-betaalde bestellingen. Deze tijd is ingebouwd zodat u bij het bestellen genoeg tijd heeft om op de website de informatie over de artiesten te lezen en uw betaling te doen. Als de kaarten niet meer in uw account staan, u kunt opnieuw proberen te bestellen.

 

9.Ik word steeds weer uitgelogd, hoe kan dit?

Dit gebeurt elke keer als u weer opnieuw op het tabje  ‘PROGRAMMA’ op onze website klikt. U kunt na het inloggen, onder het lijstje met ‘MIJN GEGEVENS’, ‘MIJN RESERVERINGEN’ klikken op ‘SLUITEN’, zo komt u dan in ons programma terecht en bent u ingelogd en kunt u bestellen.

 

 

10.Kan ik betalen met de Podium Cadeaukaart of de Nationale Entertainmentcard?

Nee, we zijn niet aangesloten bij deze organisaties.

 

11.Ik heb geen iDeal, is dit de enige manier om kaartjes te bestellen? Wat nu?

U kunt kaartjes kopen bij ons aan de kassa, deze is op open op di, wo, do, za en zo van 10.00-16.00 en op vrijdag middag. We zijn hier met onze systeembeheerder mee bezig om nog andere betaalmethodes te zoeken. Woont u in het buitenland? Dan kunt u niet met iDeal betalen, maar kunt u via de kassa op factuur kaarten kopen.

Ook kunt u geld overmaken naar Stichting Openluchttheater Bloemendaal o.v.v. Datum concert, artiest, naam en adres besteller. U dient hiervoor wel een account te hebben aangemaakt via onze website.

 

  1. De voorstelling waar ik heen wil is vol, wat nu?

U kunt de desbetreffende voorstelling in het programma opzoeken en klikken op de button ‘WACHTRIJ’. U selecteert met hoeveel kaartjes u op onze wachtlijst geplaatst wilt worden. Onze medewerkers zullen u op de hoogte stellen als er plaatsen vrijkomen.

 

13.Ik heb per ongeluk op ‘afhalen’ geklikt maar wil  mijn kaarten graag als e-tickets in mijn mail ontvangen, kan dit omgezet worden zodat ik ze alsnog per mail ontvang?

Op dit moment kunnen we dit niet omzetten, we zijn ermee bezig.

 

  1. Ik heb mijn e-tickets niet ontvangen?
    • U ontvangt na het bestellen eerst een e-mail met de reserveringsbevestiging. De e-mail met de e-tickets ontvangt u later. Soms kan hier vanwege de drukte wat tijd tussen zitten.
    • Heeft u de e-tickets na 24 uur nog niet binnen, controleert u dan eerst uw spam inbox in uw mail. Het gebeurt regelmatig dat de kaartjes (e-ticktes) daarin terecht zijn gekomen.
    • Controleert u of er op uw reserveringsbevestiging staat: ‘U KUNT DE KAARTEN BIJ ONS AFHALEN’. Het gebeurt regelmatig dat mensen per ongeluk op dat knopje klikken.
    • Heeft u wel een bevestigings-e-mail gekregen op uw e-mailadres? Dan kan het zijn dat het bestand van de e-tickets te groot was. Inmiddels is het opgelost en worden de kaarten per voorstelling in een bundel naar du toegestuurd. U kunt aan de kassamedewerker een ander e-mailadres geven waar we ze naartoe kunnen sturen.
    • Heeft u geen bevestigingse-mail van uw aankoop gekregen? Controleert u of het e-mailadres wel klopt. Klopt uw e-mailadres niet? Dan kunt u dat zelf wijzigen in uw account. De medewerkers van de kassa kunnen in een enkel geval ook uw e-mail veranderen en de mail met e-tickets opnieuw sturen.

 

  1. Er staat geen streepjescode op mijn e-ticket, klopt dit?

Wij werken sinds dit seizoen met een QR-code, dit is het geblokte vierkantje dat u ziet op uw ticket, deze worden bij de ingang gescand.

 

  1. Kan ik mijn kaartjes nog terugbrengen/ruilen voor een andere datum of andere voorstelling?

Nee, u kunt bij het Openluchttheater geen kaarten terugbrengen of ruilen.

 

 

17.Ik krijg jullie niet te pakken. Hoe kom ik in contact? Of waarom krijg ik geen antwoord op mijn e-mails.

Onze organisatie is klein maar werkt gelukkig met een groot aantal vrijwilligers en studenten aan de kassa. Elk dagdeel werkt er iemand anders. En de kassa is bijna elke dag geopend. Het kost ons tijd om het nieuwe kaartverkoopsysteem eigen te maken. De afhandeling van fouten in bestellingen worden afgehandeld door de directie. Er zijn zoveel kaarten verkocht en gelukkig weinig problemen, maar het kan door de drukte een aantal dagen duren voor u antwoord krijgt.

 

18.Ik ben gehandicapt of zit in een rolstoel, Kan ik bij jullie komen?

  • Wij hebben een aantal plekken voor mensen die moeilijk bovenlangs kunnen. Stuur een mailtje naar info@openluchttheaterbloemendaal.nl, zodat wij u op een lijst plaatsen en de collega’s van de kaartcontrole op de hoogte stellen, zodat u onderlangs via ons artiestengedeelte begeleid wordt en er vooraan een plekje voor u wordt gereserveerd.
  • De rolstoelplaatsen zijn onderaan de tribune, op de eerste rij voor het podium. Het kan wel zijn dat geluid daar harder klinkt.
  • Komt u met meer mensen? U kunt met één begeleider onderlangs, de rest gaat via de gewone route bovenlangs. Dit is om niet te veel drukte te veroorzaken voor de artiesten.
  • Ook de invalidentoiletten zijn beneden. Eén van onze medewerkers zal u daar naartoe begeleiden.
  • Houdt u er rekening mee dat de horeca boven aan de trappen is.